miercuri, 13 martie 2019

De ce și cum

Blog-ul acesta se dorește o prezentare cât mai exhaustivă a morilor din România construite înainte de ~1945. Marea lor majoritate provin din zona rurală, pentru simplul motiv că majoritatea morilor mai vechi din zonele urbane/orașe au fost demolate.

Nu cred că mă voi hazarda prea des în a prezenta altceva decât pozele morilor în sine și date despre locație, și asta din cauza faptului ca informații suplimentare despre multe din morile țărănești încă existente sunt destul de greu de găsit și de pus cap la cap. Toate pozele de pe acest blog sunt făcute de mine cu un telefon mobil în decursul plimbărilor prin diverse localități, așa că pot spune că nu am avut nici o intenție de a face poze artistice sau mai știu eu ce, am vrut doar să documentez cât mai mult într-un timp cât mai scurt.

Poate ca rezultat al postărilor de pe acest blog cineva, cândva se va folosi de aceste imagini pentru a scrie o istorie a "industriei" rurale din România anilor 1900-1950, din câte știu eu încă nescrisă până acum. Cred că interesantă se va dovedi și compararea diverselor mori de piatră între ele din punct de vedere al arhitecturii și chiar al tehnicii constructive.

La o primă numărare să zic că ar mai exista cam vreo 500 de asemenea mori de piatra/cărămidă, unele dintre ele părăsite deja, altele care încă sunt funcționale (mă refer desigur la morile construite înainte de 1945). Pe baza eforturilor personale (în esență plimbat prin diverse sate și comune) am reușit până acum să pozez doar 30-40 dintre aceste mori, deci nici măcar 10% din numărul total, așa că munca va fi lungă. 

2 comentarii:

  1. Foarte tare ideea.
    Îți urez succes!
    Păcat ca istoria României se pierde ușor ușor în vile și ciment.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ziua, acum de-abia am vazut mesajul dvs de aici. Multumesc foarte mult si pt resursa domnului Wolmann, am doar volumul 2 de la domnia-lui, voi incerca sa pun mana si pe volumul 3. Tinem legatura pe mail.

    RăspundețiȘtergere